Ik heb een klacht

Heb je een klacht over het lokaal bestuur? Wij luisteren graag!

Lokaal bestuur Haaltert hecht veel belang aan jouw mening. Onze gemeente streeft naar een vlotte, correcte dienstverlening. Gaat het toch fout? Dan kan je hier je klacht indienen. 

Wat is een klacht?

Er is een onderscheid tussen een klacht en een melding

  • Een melding is een signaal van een probleem. Het doel van een melding is iets signaleren aan het lokaal bestuur. Denk aan een weg die verouderd is of een verstopte riool.
  • Een klacht is een uiting van ontevredenheid over de manier waarop een lokaal bestuur (al dan niet) heeft gehandeld. Het kan gaan over een dienst of medewerker, mandataris of iemand die in opdracht werkt van het lokaal bestuur. In het reglement lees je wanneer een klacht niet ontvankelijk is.

Is je klacht een melding? Klik hier om jouw melding door te geven via het meldpunt

Ga naar het klachtenformulier

Waarover kan een klacht gaan? 

  • Een taak of dienst niet, te laat, verkeerd of strafbaar uitvoeren.
  • Afwijken van de vastgelegde of gebruikelijke werkwijze.
  • Afspraken niet nakomen.
  • Onvriendelijk of onbeleefd behandelen van bezoekers en gebruikers.
  • Een dienst niet respectvol of onpartijdig verlenen.
  • Een melding die niet is opgevolgd of onbeantwoord bleef.

Timing

  • Binnen de 10 dagen ontvang je een bericht of je klacht ontvankelijk is of niet. 
  • Ten laatste 45 dagen na het ontvangen van de klacht bezorgt de klachtencoördinator een antwoord met de behandeling van de klacht.