Naar inhoud

GEMEENTELIJKE WERKING EN LOKETFUNCTIES

Vanaf maandag 16 maart zijn de diensten in het gemeentehuis en het Sociaal Huis open van 9 tot 11 uur, maar enkel voor dringende zaken die niet online of digitaal kunnen gebeuren en enkel op afspraak.

  • Om een afspraak te maken voor een bezoek in het gemeentehuis bel je naar het nummer 053 85 86 00
  • Wie naar het Sociaal Huis moet komen, belt eerst 053 85 86 40 voor een afspraak.

Je kan bellen tussen 9 en 12 u. en tussen 13.30 en 16 u. 

Deze maatregel is nodig om de gezondheid van ons personeel te beschermen en uiteraard om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.

Bij een bezoek aan onze diensten vragen wij dan ook met aandrang de voorzorgsmaatregelen strikt in acht te nemen. Blijf dus op een afstand van minimum 1,5 meter van elkaar. En wie zich ziek voelt, blijft thuis.

De andere gemeentelijke gebouwen (bibliotheek, LDC Rustnbeetje, sporthal, Technische dienst, Huis van het Kind, academies) blijven gesloten voor het publiek.

Deze en de andere diensten blijven bereikbaar via mail

Wel vragen we om zoveel mogelijk gebruik te maken van ons E-loket. Op www.haaltert.be/e-loket kan je attesten en uittreksels aanvragen, vergunningen en evenementen aanvragen, meldingen doorgeven, … Hiervoor zijn verplaatsingen naar het gemeentehuis dus niet nodig.

Dienstverlening Burgerzaken

Enkel de hoogstnoodzakelijke dienstverlening wordt voorzien, bijvoorbeeld:

  • Je hebt binnen een termijn van 2 weken een paspoort nodig (hoewel reizen momenteel wordt afgeraden);
  • Jouw identiteitskaart vervalt binnen een maand;
  • Jouw rijbewijs vervalt zeer binnenkort;
  • Je wilt binnen een maand huwen.
  • Attesten van woonst, uittreksels van het strafregister,…kan je enkel via het E-loket aanvragen en bezorgen we per post of mail.
  • Aangiftes van adreswijzigingen kunnen gebeuren via het E-loket, via mail naar bevolking@haaltert.be of telefonisch 053 85 86 03.
Datum van het bericht: woensdag 29 april 2020
Nieuwsoverzicht