Bij de verkoop of langdurige verhuur van een woning moet u allerhande informatie (overheidsplannen, vergunningen, milieu, natuur, erfgoed, grond- en pandenbeleid, erfdienstbaarheden, heffingen) ter beschikking stellen aan de koper.
Hoe aanvragen
Hoe kan je jouw aanvraag doen?
Je bent:
- Notaris: je kan enkel een aanvraag doen via de IBOT-applicatie in uw eNotariaat
- Vastgoedmakelaar: je kan een aanvraag doen via de toepassing RealSmart of via het Vlaamsewebportaal
- Burger of overheidsinstantie: via het Vlaamsewebportaal
Specifieke dieptevragen of interpretaties kunnen nog steeds gericht worden aan dienst Omgeving van lokaal bestuur Haaltert (bv. vragen van bodemdeskundigen over de risicogrond in het kader van bodemonderzoek).
Prijs
Een aanvraag voor een dossier vastgoedinformatie in onze gemeente bedraagt 100 euro per kadastraal perceel.
Naast de gemeentelijke retributie wordt er ook een platformretributie van 36,50 euro aangerekend per kadastraal perceel. Meer informatie over de kostprijsberekening kan je terugvinden op de gebruikersomgeving van het Vastgoedinformatieplatform.